۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۰۰

سوخت استاندارد با جان انسانها ارتباط دارد

سوخت استاندارد با جان انسانها ارتباط دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه آلودگی هوای تهران به تهدیدی جدی برای سلامتی مردم تبدیل شده است، گفت: باید با هر هزینه‌ای آلاینده‌های هوا کنترل شود، یک ضرورت است و مهمترین و بهترین راهکار کاهش آلودگی هوا، گسترش حمل و نقل عمومی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهقان افزود: سوختی که هم اکنون در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف می‌شود، استاندارد نیست و به عنوان نمونه گازوییل موجود آلاینده‌های سرطان‌زایی مانند گوگرد و بنزن دارد که میزان آن بسیار بالاتر از حد استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سوخت مصرفی انجام شدنی است، اظهار کرد: در تعدادی از پالایشگاههای کشور امکان تولید سوخت استاندارد وجود ندارد در صورتی که فراهم ساختن سوخت استاندارد و سالم به ویژه بنزین و گازوئیل مصرفی خودروها، اولویت اول است.

دهقان با بیان اینکه وظیفه حکومت تلاش برای حفظ سلامتی مردم است و این مهم می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اهمیت کافی به تولید سوخت استاندارد که با جان انسانها ارتباط دارد، داده نشده و باید تلاش شود تا سوخت سالم به دست مردم برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با اعلام اینکه در زمینه حمل و نقل عمومی باید تا حد امکان ظرفیت مترو گسترش یابد، خاطرنشان کرد: همچنین به منظور توسعه ناوگان اتوبوسرانی به ویژه گسترش اتوبوسهای برقی و نیز توسعه ناوگان تاکسیرانی باید تلاش بیشتری صورت پذیرد و علاوه بر آن سوخت سالم و استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 1803784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha